۱۳۸۷ اسفند ۱۰, شنبه

راه مقابله با ایمیل‌های تبلیغاتی

ح‌. جوشن‌لو

مدتها است که سرویس ایمیل یاهو دچار معضلی شده است سخت جانکاه. و آن اینکه کافی است از ایمیل آدرست در یک فضای عمومی (چون وبلاگ یا کامنت) استفاده کنی. پس از چند روز گردبادی از ایمیل‌های تبلیغاتی روانه‌ی Inbox ات می شود. و یک روز در میان پیامی دریافت می کنی که عضویت ناخواسته‌ ات را در یک گروپ یاهو خوش‌آمد گفته است! تا آنجا که من می دانم عده ‌ای هستند که ایمیل‌‌آدرس‌های ایرانی را جمع آوری می کنند و در مقابل ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی دسته جمعی پول دریافت می کنند. تبلیغشان هم تعداد آدرس‌هایی است که سرقت کرده اند.
اینک راهکارهایی که برای فرار از این معضل جانکاه یافته ام را برای دوستان عرض می کنم - حرفه‌ای ها این جسارت بنده را ببخشند:
1- هرگاه ایمیلی دریافت کردید با این عنوان که شما به عضویت فلان گروه در آمده اید (مانند Welcome to the ... group) ایمیل را باز کنید. معمولا چنین ایمیلهایی یک ایمیل آدرس دارد که شما را مستقیما از آن گروه خارج (unsubscribe)می کنند. مانند: ...-unsubscribe@yahoogroups.com . با کلیک برو روی این لینک و با پیگیری (reply) ایمیلی که یاهو بطور خودکار برای شما می فرستد می توانید از شر این عضویت ناخواسته رهایی یابید. البته گاهی اوقات اصلا گروهی با این مشخصات در یاهو وجود ندارد - از این هموطنان اهوراییمان هر کاری که بگویید بر می آید- در این صورت یاهو به شما پیام می دهد که ارسال ایمیل به آن آدرس ممکن نیست و باید چاره ای دیگر جست.
2- هر گاه پیام‌های پی در پی ای از گروهی از گروه‌های یاهو دریافت کردید به انتهای یکی از پیام‌ها در تنه‌ی اصلی بروید. در آنجا یک گزینه وجود دارد با این عنوان: Visit Your Group. آنرا کلیک کنید. بعد از چند کلیک دیگر وارد صفحه اصلی گروه در یاهو گروپ می شوید. وقتی وارد صفحه اصلی شدید گزینه Edit Membership را در بالای صفحه پیدا کرده و کلیک کنید. سپس در صفحه باز شده گزینه زیر را علامت دار کنید: Web Only - Don't get notified of the latest happenings. Read messages only on the web. سپس تغییرات را ذخیره کنید. با این‌ کار دیگر شما ایمیلی از گروه دریافت نخواهید کرد. البته می توانید در پایین صفحه گزینه leave group را بزنید و کلا از آن گروه خارج شوید. ولی این موجب می شود که دوباره بتوانند شما را در آن گروه عضو کنند. پس راه اول بهتر است.
3- اگر ایمیلهایی که دریافت می کنید از جانب گروه خاصی نباشد باید ایمیل‌آدرس آنرا مسدود کنید، تا دیگر از آن ایمیل‌آدرس چیزی دریافت نکنید. برای این کار کافی است ایمیل آدرس را کپی نموده سپس در بالا سمت راست صفحه اصلی ایمیل یاهو گزینه options و سپس mail options و در صفحه باز شده گزینه‌ی Block Addresses را کلید کنید. ایمیل آدرس مورد نظر را در محل تعیین‌شده پیست کنید سپس گزینه Add Block را کلیک کنید. تا 500 ایمیل آدرس را می توانید اینگونه مسدود نمایید.

۱ نظر:

نظرات قبل از نمایش به تایید نویسنده وبلاگ می رسد. کامنتهای تبلیغاتی به نمایش گذاشته نمی شود.
اگر در کامنت گذاشتن مشکل دارید از مرورگر فایرفاکس یا کروم استفاده نمایید. با سپاس


Strauss - Also Sprach Zarathustra
Found at Also Sprach Zarathustra on KOhit.net